Structura unei anvelope

O anvelopa reprezinta o imbinarea de o mare precizie a unor diferite materiale cu proprietati foarte diverse.
Astfel, o anvelopa este compusa din urmatoarele elementele:

- talonul  reprezinta partea interioara a anvelopei, fiind cuprinsa in jurul jantei. Talonul este punctul de contact dintre jante si anvelope, asigurand etansitate si mentinerea unei presiuni constante. In plus, talonul imbunatateste manevrabilitatea, stabilitatea si confortul la rulare, in special pe trasee virajate

- tringle are rolul de a strange anvelopa pe janta - poate rezista fara risc de rupere pana la 1800Kg;

- carcasa inferioara  este compusa din fibre textile subtiri (cca. 1400) dispuse sub forma de arcuri de cerc lipite de cauciuc. Aceste fibre au un rol primordial in structura anvelopei si-i vor permite sa reziste la presiune - fiecare fibra poate rezista unei forte de 15Kg ;

- carcasa superioara este armata cu cabluri foarte subtiri si rezistente din otel. Acestea se intretaie si sunt lipite unele de celelalte formand impreuna cu fibrele textile ale carcasei interioare forme triunghiulare nedeformabile. Aceasta triangulare confera rigiditate exteriorului anvelopei ;

- carcasa exterioara  permite anvelopei pastrarea unui profil stabil chiar si la viteze mari si are rolul de a preveni incalzirea anvelopei. Este intarita de regula cu fibre de nylon dispuse perpendicular fata de carcasa interioara in sensul circumferintei pentru a nu se alungi sub efectul fortei centrifuge suportate de anvelope ;

- banda de rulare se regaseste deasupra stratului exterior si reprezinta partea sculptata a anvelopei care va fi in contact cu carosabilul. Astfel ea este supusa unor importante eforturi si amestecul care o constituie trebuie sa fie in acelasi timp aderent pe diferentele tipuri de sol, rezistent la uzura si frecare, si cu un indice mic de incalzire ;

- guma de decuplare ;

- flancul  este partea anvelopei care suporta o mare parte din solicitarile mecanice exterioare. Pe langa acestea, pe flanc sunt inscriptionate toate datele referitoare la anvelopa (denumire, dimensiuni, indici de sarcina si de viteza, data si tara de fabricatie etc) ,rolul acestuia este de a proteja, atat carcasa, cat si talonul anvelopei ;

- zona de umplere cu rolul de a transmite anvelopei cuplul motor si franarea dinspre janta inspre banda de rulare in contact cu carosabilul ;

- un strat de cauciuc etans la aer, acest strat interior are rolul de camera de aer a anvelope

- intaritura anvelopei.

Web Design By ITeXclusiv.ro